دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
نماینده ولی‌فقیه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال باید در بند خدا قرار گیرد، گفت: تمام مفاسد زمانی رخ می‌دهد که انسان در بند فرعون قرار گیرد و تمام جنایات در جهان ناشی از دوری خداوند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۱ مرداد) در جمع فرماندهان سال آینده واحدهای دانش آموزی استان اظهار داشت: در عالم تکوین و در طبیعت و همچنین در صنعت، چهار علت را می توان کشف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: یکی علت مادی اشیا است و قالب های آن فرق می کند و شکل مخصوصی دارند اما تنظیم این ماده در هر قالبی نیازمند علت فاعلی است که آن را ساخته و به همه زوایای آن آگاه است.

وی در ادامه عنوان کرد: علت دیگر علت غایی است یعنی هدفش چیست و توجه به این و تفکر در این بسیار ارزشمند است و هر ماده ای که به درد هر کار و جایی نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تمام جهان در اختیار انسان است، افزود: غفلت بدخوابی است و یک وقت بیدار می شود انسان که صد سال عمر کرده است اما هیچ چیز نمی داند و انسان باید بداند برای چه خلق شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: حقیقت علم این است که از کجا و برای چه آمده ایم و به کجا می رویم و آفت در انسان چیست.

وی بیان داشت: انسان باید زندگی خود را با خدا تنظیم کند و خواه یا ناخواه در بند چیزی قرار می گیرد و تمام مفاسد وقتی است که انسان در بند فرعون قرار گیرد همین جنایت ها و ظلم هایی که امروز در جهان رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال و عشق ورزیدن باید در بند خدا قرار گیرد، گفت: آنچه را که حق و عدل است بپذیرد و آن چه باطل و ظلم است را رد کند و خدا به ما نیاز ندارد و ما برای رسیدن به کمال باید در بند و امر خدا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha